„Na chacie” – młodomowa i celebryci

Wykorzystanie młodomowy w komunikatach celebrytów, aktorów, dziennikarzy, skierowanych do osób dorosłych, służy nadaniu wypowiedzi znamion autentyczności, luzu, nieskrępowanej naturalności. Odbywa się to m.in. przez wykorzystanie potocznej odmiany języka, która wyraża konkretne i zdroworozsądkowe postrzeganie rzeczywistości, oraz przez naśladowanie zwyczajów komunikacyjnych młodzieży. Dzięki temu nadawca  – jak mu się intuicyjnie wydaje –  odrzuca kostium kostycznego interlokutora, nudnego i zrzędzącego „boomera”  i staje się „swoim człowiekiem”. Oto inne przykłady:

Można słuchać do obowiązków na chacie (Baron, w The Voice of Poland),

Mnóstwo krindżowych scen (recenzja filmu 365 minut na portalu: Na temat.pl)

To, ci, którzy głosowali dla beki… (Jacek Kowalczyk we wpisie na swoim blogu);

Wykminiłem takie coś...(Mikołaj Dudziński w komentarzu na portalu Racjonalista.TV);

Przecież to jakiś fan-fik (Z tekstu na portalu ASZ dziennik);

Twarzing; Włosing; Fit mamuśki; Faszyn from Raszyn (Strony i grupy na Facebook.com);

Więcej na ten temat w artykule: Anna Wileczek, Kod młodzieży czy kod młodości? Społeczno-kulturowe aspekty mediatyzacji młodomowy, <https://docplayer.pl/215558430-Kod-mlodziezy-czy-kod-mlodosci-spoleczno-kulturowe-aspekty-mediatyzacji-mlodomowy.html>.

(oprac. Anna Wileczek)

 

Szukaj hasła

Generic selectors
Exact matches only
Szukaj
Szukaj
Post Type Selectors